Monday, June 25, 2012

ဖိလစ္ပိုင္ဆရာဆရာမမ်ား၏ ဆႏၵျပပြဲ



    
     ၂၀၁၂ ခုႏွစ္၊ ဇြန္လ ၉ရက္ေန႔၌ ဖိလစ္ပိုင္ဆရာဆရာမမ်ားက အစိုးရ၏ ပညာေရးမူ၀ါဒ အေပၚဆန္႔က်င္ ကန္႔ကြက္ခဲ့ၾကသည္။ ႏိုင္ငံအႏွ႔ံအျပားတြင္ျဖစ္ေပၚေနေသာ ပညာေရးအၾကပ္အတည္းမ်ားျဖစ္သည့္လိုအပ္   ေနသည့္ အေျခခံအေထာက္အပံ့ပစၥည္းမ်ားျဖည့္စြက္ျခင္း၊ စာသင္ခန္းမ်ားတိုးခ်ဲ႕ေဆာက္ လုပ္ျခင္းႏွင့္ ဆရာဆရာမမ်ား တိုးခ်ဲ႕ခန္႔အပ္ျခင္း လံုး၀မရွိပဲ ၂ ႏွစ္အတြင္း ပံုမွန္ပညာေရးကို တိုးခ်ဲ႕ထားသည့္ ပညာေရး မူ၀ါဒေပၚထြက္ လာျခင္း ျဖစ္သည္။ မူၾကိဳမွ Grade 12 အထိ လက္ရွိသမတ အကြီႏို၏ အစီအစဥ္သည္ အေျခ အေနကို ပိုမိုဆိုး၀ါး သြားေစမည္ဟု ACT(Alliance Concerned Teacher) ၏အတြင္းေရးမွဴးျဖစ္သူ ဖရန္ဆက္ ကက္စ္ထရို ကေျပာ ၾကားခဲ့ပါသည္။
         သမတအကြီႏိုႏွင့္ ၎၏အဖြဲ႔၀င္မ်ားသည္ လက္ရွိျဖစ္ေပၚေနေသာ အေျခအေနအေပၚစံုစမ္း  စစ္ေဆး မႈျပဳလုပ္ျခင္းႏွင့္ ဂရုတစ္ိုက္နားေထာင္ျခင္းအစား မ်က္ကန္းဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။ သမတ၏ ေျပာေရးဆိုခြင့္ရွိသူ အက္ဒ္ ၀င္လက္စီေရဒါက လက္ရွိအေျခအေနတြင္ စာသင္ခန္း၅၀,၀၀၀ေက်ာ္ ေလ်ာ့နည္းေနပါသည္ဟု ၀န္ ခံခဲ့သည္။ သို႔ေသာ္ ၎က ဆက္လက္ေျပာဆိုသည္မွာ ကြ်ႏု္ပ္တို႔သည့္ဟာ မူၾကိဳမွ Grade12 အစီအစဥ္ကို ျပီး
ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ျခင္းမျပဳလုပ္ႏိုင္မီ စာသင္ခန္းမ်ားေဆာက္လုပ္ေနတာကို မေစာင့္ေန
ႏိုင္ပါဘူးဟု ဆိုခဲ့ပါသည္။
        "လက္ရွိ၁၀ႏွစ္စီမံကိန္းမွာ ပညာေရးအတြက္ အရင္းအျမစ္မ်ား မျပည့္စံုမလံုေလာက္မႈကို ရွာေဖြေတြ႔ရွိခဲ့
ျပီးျဖစ္ပါသည္။ ဒါဆို မူၾကိဳမွ Grade12 အထိ လုပ္ငန္းေအာင္ျမင္ေအာင္ အခြင့္အလမ္း အတြက္ ဘယ္လိုစြမ္း
ေဆာင္မလဲ"ဟု ကက္စ္ထရိုက ေမးခြန္းထုတ္ခဲ့ပါသည္။ ကြ်ႏု္ပ္တို႔၏ပညာေရးစနစ္တြင္ ျပန္လည္ဖြဲ႔စည္းျခင္း
မ်ားကိုစတင္မျပဳလုပ္မီျပည့္စံုုက်ယ္ျပန္႔ေသာျပန္လည္သံုးသပ္ျခင္းႏွင့္ထိုသို႔ျပဳလုပ္ႏိုင္ရန္စီမံကိန္းမ်ားလိုအပ္
ပါသည္ဟု ဆက္လက္ေျပာဆိုခဲ့ပါသည္။
       အရည္အေသြးျပည့္၀သည့္ မူလတန္းပညာေရးျပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္မႈကို ဦးစားေပး
ရမည္ဟုACTမွယံုၾကည္ပါသည္။သို႔ရာတြင္စာသင္ခံုမ်ား၊ျပဌာန္းစာအုပ္မ်ား၊စာသင္ခန္းမ်ား၊ဆရာဆရာမမ်ား
ကဲ့သို႔ေသာအေျခခံလိုအပ္ခ်က္မ်ားသည္  မႏွစ္ျမိဳ႕ဖြယ္ေလ်ာ့နည္းေနသည္ကို ရင္ဆိုင္ေနရဆဲျဖစ္ပါသည္။
      ေက်ာင္းမဖြင့္မီ ရက္ကေလးတြင္ အမ်ိဳးသားပညာေရးဆိုင္ရာအတြင္းေရးမွဴး  အာမင္လူ႔စ္ထရို ကေၾကျငာ
သည္မွာ ေက်ာင္းစဖြင့္သည့္ရက္၌စာသင္ခန္းအတြင္းေရာက္ရွိလာမည္ျဖစ္ေသာေက်ာင္းသားအားလံုးသည္
စာသင္ခံုတစ္ခုစီႏွင့္ျပဌာန္းစာအုပ္အဆင္သင့္ရွိလိမ့္မည္ဟု ေျပာခဲ့ပါသည္။သို႔ရာတြင္သူကလြန္ခဲ့ေသာ
 ေလးႏွစ္အတြင္းပညာေရးဆုိင္ရာလိုအပ္ခ်က္မ်ားေလ်ာ့နည္းသြားမႈမ်ားကို ေျဖ  ရွင္းသင့္ပါသည္ဟု၀န္ခံ ခဲ့ပါသည္။
      ဖိလစ္ပိုင္ႏိုင္ငံအတြင္း အရည္အေသြးျပည့္ အေျခခံပညာေရးႏွင့္တိုးပြားမ်ားျပားလာသည့္အေျခခံလိုိအပ္
ခ်က္မ်ားတြင္ အဓိကလိုအပ္ခ်က္ ၃ ခုရွိပါသည္။ ဆိုလိုသည္မွာဆရာမ်ား၏အရည္အေသြးတိုးတက္မႈ၊မူၾကိဳမွ
Grade12အထိသင္ရိုးညႊန္းတမ္းအရည္အေသြးတိုးျမွင့္မႈႏွင့္ရည္မွန္းခ်က္ပန္းတိုင္ေရာက္ရွိမႈတြင္လိုအပ္ေသာ
ေငြေၾကးအရင္းအႏွီးေလ်ာ့နည္းမႈျဖစ္ပြားေနျခင္းကို ေျဖရွင္းသင့္ပါသည္။
     တိုင္းျပည္အတြင္းေက်ာင္းစာရင္းသြင္းသည့္အေရအတြက္တိုးပြားေနစဥ္ဆရာဆရာမမ်ား၊စာသင္ခန္းမ်ား
စာအုပ္မ်ား၊စာသင္ခံုမ်ား၊ေရဆိုးႏႈတ္စနစ္(မိလႅာစနစ္)အတြက္လိုအပ္ေသာအေထာက္အပံ့ပစၥည္းမ်ားေလ်ာ့  နည္းေနမႈကို မွန္မွန္ကန္ကန္ေျဖရွင္းေနျခင္းမရွိေခ်။ အစိုးရမွ ခ်မွတ္ေပးသည့္မူၾကိဳမွ Grade12အစီၤအစဥ္၏
ျပီးေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္မႈသည္မျပည့္စံုမလံုေလာက္ဘဲ ျဖစ္ပါသည္။မူၾကိဳဆရာမ်ားအတြက္
က်ယ္ျပန္႔ေသာသင္ရိုးမ်ားကိုေထာက္ပံ့ျခင္းလံုး၀မရွိျခင္းႏွင့္အတူသင္ရိုးညႊန္းတမ္းဆိုင္ရာအဆိုျပဳလႊာသည္
မျပည့္မစံုႏွင့္ ခ်ိဳ႕တဲ့ေနဆဲျဖစ္ပါသည္။အခ်ိဳ႕ေသာဆရာမ်ားသည္ မိမိတို႔၏ေက်ာင္းသားမ်ားအသံုးျပဳႏိုင္ရန္
သင္ရိုးညႊန္းတမ္းလမ္းညႊန္ခ်က္မ်ားႏွင့္ေလ့က်င့္သင္ၾကားေရးအစုအဖြဲ႔မ်ားကျပဳစုထားေသာအခန္းလိုက္ပို႔ခ်
ခ်က္မ်ားကိုမိမိပိုင္ေငြေၾကးကိုစိုက္ထုတ္ျပီးထုတ္ေ၀ေပးေနရသည္။
  လြန္ခဲ့ေသာႏွစ္က ေတာင္အာဖရိကႏိုင္ငံ၊ကိတ္ပ္ေတာင္းျမိဳ႕၌က်င္းပခဲ့သည့္ကမာၻ႔ညီလာခံမွသေဘာတူညီ
 ခဲ့သည္မ်ားကိုလက္ခံရန္  EI(Education International)ကဆံုးျဖတ္ခဲ့သည္။EI၏ေဒသဆိုင္ရာေစ့စပ္ညွိႏိႈင္းေရး
မွဴး Alogsius Matthews ကအာရွႏွင့္ပစိဖိတ္ေဒသရွိႏိုင္ငံမ်ားစြာတြင္ပ်က္စီးယိုယြင္းေနေသာစီးပြားေရးရပ္၀န္း
မ်ားသည္လူထုႏွင့္ဆိုင္သည့္အေျခခံအေဆာက္အအံုမ်ား၊လူထုအေျချပဳ၀န္ေဆာင္မႈမ်ား၊ပညာေရး၌လူထုရင္း
ႏွီးျမွပ္ႏွံျခင္းတုိးပြားမႈႏွင့္ယင္းျမွပ္ႏွံရင္းႏွီးမႈကိုထိန္းသိမ္းရန္အမ်ိဳးသားအစိုးရမ်ား၏စြမ္းေဆာင္ရည္ကိုထိခိုက္
ေနဆဲျဖစ္သည္ကိုလက္ခံခဲ့သည္။
      သူကယင္းေဒသရွိႏိုင္ငံမ်ားအားလံုးသည္လူမႈဘ၀တည္ျငိမ္မႈ၊ေပါင္းစည္းညီညြတ္မႈႏွင့္စီးပြားေရးဖြံ႔ျဖိဳးတိုး  တက္မႈကိုလံႈ႔ေဆာ္ရန္သည္အေကာင္းဆံုးနည္းလမ္းအျဖစ္ျပည္သူ႔ပညာေရးတြင္ရင္းႏွီးျမွပ္ႏွံမႈကိုအေရးတၾကီး
ဦးစားေပးလုပ္ကိုလုပ္ရမည္ဟု မီးေမာင္းထိုးျပခဲ့သည္။ စီးပြားေရးနလန္ထူေရးႏွင့္ ဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေရးအတြက္ စီမံကိန္းမ်ားေရးဆြဲျခင္း၊ပရိုဂရမ္မ်ားျဖစ္ေျမာက္ေအာင္ျမင္ေအာင္ေဆာင္ရြက္ရာ၌ေဒသဆိုင္ရာအဖြဲ႔အစည္း
မ်ားတြင္ ပါ၀င္ျခင္း၏ တန္ဖိုးကို အမ်ိဳးသားအစိုးရမ်ားသည္ အသိအမွတ္ျပဳရန္ Matthews က အစိုးရမ်ားကို
အဆက္မျပတ္ရွင္းျပခဲ့သည္။အျပည္ျပည္ဆိုင္ရာဘ႑ာေရးအဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္အတူအမ်ိဳးသားစီးပြားေရးကို
ျပန္လည္ထိန္းသိမ္းျခင္းအားျဖင့္ေဒသအတြင္းမ်ားလွစြာေသာပညာေရးလုပ္ငန္းမ်ား၏အေျခအေန၊အျခား
ေသာျပည္သူ႔အက်ိဳးေဆာင္၀န္ထမ္းမ်ားႏွင့္မျပည့္မစံုျဖစ္ေနေသာ အခ်ိန္ကာလ အတြင္းေအာက္ေျခမွ လိႈ္က္စားေနမႈမ်ားကိုရပ္တန္းကရပ္ပစ္မွျဖစ္ေပမည္။
ရည္ညႊန္း။     ။ EI website မွ
                                                                        

No comments:

Post a Comment