Saturday, June 30, 2012

မေျပာခဲ့ရတဲ့စကားေတြ




ျမန္မာႏိုင္ငံဟာ ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚမွာေျခလွမ္းေနတယ္လို႔ေျပာဆိုေနၾကပါတယ္။ လြန္ခဲ့တဲ့ႏွစ္၅၀
ကစျပီး အာဏာရွင္ေအာက္မွာျပားျပားေမွာက္ခဲ့ရလို႔ အေရွ႕ေတာင္အာရွမွာ အလြန္လွပ၊ အလြန္ခ်မ္းသာျပီး
သယံဇာတေပါမ်ားၾကြယ္၀တဲ့ႏိုင္ငံဟာ အရုပ္ဆိုး၊ အက်ည္းတန္၊အဆင္းရဲဆံုးႏိုင္ငံေတြထဲမွာ ပါ၀င္တဲ့အဆင့္
အထိေလ်ာ့က်ခဲ့ရပါတယ္။စီးပြားေရးမေကာင္းလို႔ပညာေရး၊က်န္းမာေရး၊လူမႈေရးေတြလည္းနိမ့္က်ခဲ့ရပါတယ္။
ႏိုင္ငံတကာအလယ္မွာျမန္မာေတြဟာ အထင္ေသးတဲ့ မ်က္လံုးေတြနဲ႔ အၾကည့္ခံခဲ့ရေတြအားလံုးသိၾကမွာပါ။
 အခုေတာ့ဒီမိုကေရစီလမ္းေၾကာင္းေပၚကိုေလွ်ာက္ေနျပီျဖစ္လို႔ယခင္ကလိုတစ္ဦးတစ္ေယာက္ရဲ႕ႏႈတ္ကထြက္
စကားဟာဥပေဒလိုအာဏာတည္ကာ၊တရားစီရင္တာေတြမရွိေတာ့ဘဲလႊတ္ေတာ္ကသာအမ်ားဆႏၵနဲ႔အညီ
အာဏာသံုးရပ္ကိုက်င့္သံုးႏိုင္ျပီျဖစ္တယ္လို႔ဆိုရမွာျဖစ္ပါတယ္။ ဒီီအခါမွာေနာက္က်က်န္ရစ္တဲ့ပညာေရး၊
က်န္းမာေရး၊လူမႈေရးေတြကိုျမွင့္တင္ဖို႔အားလံုးကၾကိဳးစားရမွာျဖစ္ပါတယ္။ အရင္အစိုးရလက္ထက္သိပ္
မၾကာခင္ကပညာေရး၀န္ၾကီး၊ အာဆီယံပညာေရး၀န္ၾကီးမ်ားအစည္းအေ၀းမွာျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ပညာေရးျဖစ္
ေပၚတိုးတက္မႈအတြက္တင္ျပခဲ့ပါတယ္ဆိုတာ အဲဒီတုန္းကႏိုင္ငံပိုင္သတင္းစာေတြမွာဖတ္ခဲ့ရဖူးပါတယ္။
တကယ္ျဖစ္ေပၚတိုးတက္ရင္ျမန္မာျပည္ကေက်ာင္းသားေတြ မဟီေဒါတကၠသိုလ္တို႔၊စင္ကာပူူက ေပၚလီ
တကၠသိုလ္တို႔ကိုသြားျပီးသင္ၾကပါ့မလားလို႔ေတြးမိတယ္။မိဘေတြကလည္းေငြကုန္ေၾကးက်ခံကာသူမ်ားႏိုင္ငံ
ကိုလႊတ္ခ်င္ပါ့မလား။
နယ္စပ္ကပညာေရး
သိပ္မၾကာေသးခင္ကကြ်န္ေတာ္နယ္စပ္မွာတာ၀န္ထမ္းေဆာင္စဥ္ျမန္မာအထက္တန္းေက်ာင္းကေက်ာင္း
သားေတြအေၾကာင္းသတိရမိတယ္။ေက်ာင္းသားေတြကအေရွ႕ေျမာက္မွာဆိုေတာ့တိုင္းရင္းသားေတြက
သူတို႔ကနံနက္အေစာၾကီးတရုတ္ေက်ာင္းသြား၊တရုတ္စာသင္ၾကတယ္။သူတို႔အတြက္ကေတာ့တရုတ္စာ
ေရာ၊ ျမန္မာစာပါ other language ပါ။ ၈နာရီၾကေတာ့ ေက်ာင္းလႊတ္၊ဒီအခါမွာ အစိုးရေက်ာင္းတက္ၾကတယ္။
ဘာသာအမ်ိဳးမ်ိဳးတတ္ေတာ့ေကာင္းတယ္လို႔ထင္ပါရဲ႕။'ဘာသာမ်ိဳးျခား၊စာစကားသင္ၾကားသင့္သည္မွတ္'
ဆိုတာရွိတယ္မဟုတ္လား၊ဒီဘာသာမ်ိဳးျခားစာကေတာ့ ၆တန္း ၇တန္းေရာက္ရင္ေခ်ာင္းေသးေလးတစ္ခု
ျခားတဲ့ဟိုဘက္ကမ္းမွာမနက္သြားအလုပ္လုပ္၊ညေနျပန္လစာေျခာက္ေထာင္ ခုႏွစ္ေထာင္ရပါတယ္။အဲဒီ
အခ်ိန္ကကြ်န္ေတာ္တို႔ဆီမွာျမိဳ႕နယ္မွဴးေတာင္မွ ၁၄၀၀ ေလာက္ရၾကပါတယ္။အဲဒီအထက္တန္းေက်ာင္းက
ေက်ာင္းသားေတြဆယ္တန္းေျဖေတာ့စာစစ္ဌာနရွိတဲ့ခရိုင္ျမိဳ႕ကိုသြားေျဖရတယ္။ေက်ာင္းသားအေရအတြက္
ကလည္းလက္ႏွစ္ဘက္ေတာင္မျပည့္ပါဘူး။ေအာင္စာရင္းထြက္ေတာ့ တစ္ေယာက္၊အဲဒီတစ္ေယာက္က
ေက်ာင္းဆက္တက္ဖို႔အခက္အခဲရွိေတာ့တကၠသိုလ္မတက္ႏိုင္လို႔လားရိႈးေကာလိပ္အေ၀းသင္တက္ရတယ္။
အလုပ္လုပ္ရင္းအေ၀းသင္တက္မယ္ဆိုေတာ့ရွားရွားပါးပါးေအာင္တဲ့သူျဖစ္လို႔အဲဒီမွာရွိတဲ့ဌာနဆိုင္ရာေတြ
၀ိုင္းကူၾကလို႔ေန႔စားစည္ပင္သာယာ၀န္ထမ္းရပါတယ္။လစာတစ္ေထာင္ေလာက္ရပါတယ္။ဟိုဘက္ကမ္းကို
သြားအလုပ္လုပ္တဲ့သူနဲ႔မကြာဘူးလား။
ဒါကပညာလိုလားတဲ့မိဘနဲ႔ကေလးေတြအတြက္ေျပာတာပါ။ဆက္ျပီးစဥ္းစားစရာေတြကေတာ့တကၠသိုလ္
သြားတက္၊ျပီးရင္ေအာင္၊ ဘြဲ႔ရေတာ့လည္းအလုပ္ကမေသခ်ာပါဘူး။ဒီေတာ့ပညာေရးကိုစိတ္၀င္စားမႈေလ်ာ့
ပါးပါတယ္။နည္းတယ္လို႔ေတာင္ဆိုႏိုင္ပါရဲ႕။ဒီအေျခအေနမွာျမန္မာျပည္ရဲ႕ပညာေရးျဖစ္ေပၚတိုးတက္မႈဆို
တာကလက္ေတြ႔နဲ႔တျခားစီလို႔မဆိုႏိုင္ဘူးလား။
အေဆာက္အဦေတြကိစၥ
တစ္ခုေတာ့ရွိပါရဲ႕၊ ျဖစ္ေပၚတိုးတက္တာက ေက်းရြာေတြမွာတကၠသိုလ္ၾကီးေတြမိႈလိုေပါက္လာတာကို ဆိုလို
တာလားေတာ့မသိပါဘူး။ အေဆာက္အဦၾကီးေတြက ပဓာနလား၊ပညာတတ္ေရးက ပဓာနလားဆိုတာေတြး
ႏိုင္မွာပါ။အေပၚယံနဲ႔အႏွစ္သာရသေဘာဆိုပါေတာ့။နယ္ေတြမွာ တကၠသိုလ္ေတြေဆာက္ေတာ့ နယ္က
ေက်ာင္းသားေတြအေ၀းမသြားရဘူးလို႔ဆိုၾကပါတယ္။ဟုတ္ေကာင္းဟုတ္ပါလိမ့္မယ္။အေ၀းသြားေနရရင္
ေက်ာင္းထားရတဲ့မိဘေတြမလြယ္ပါဘူး။ကြ်န္ေတာ္တို႔အရပ္ထဲမွာရွိတဲ့ဒိုဘီအမ်ိဳးသမီးၾကီး(သူ႔နာမည္က
မူနီ)ကြ်န္ေတာ္အေမကိုေျပာတာသတိရတယ္။ သူတို႔ကစာမတတ္ရွာဘူး။ဒီေတာ့သားအၾကီးဆံုးစိုဟန္လား
ကိုမစ္ရွင္ေက်ာင္းထားတယ္၊ေက်ာင္းအိပ္ေက်ာင္းစားေတာ့မတတ္ႏိုင္ဘူး။ဒိုဘီအမ်ိဳးသမီးၾကီးက "ကြ်န္မတို႔
စာမတတ္လို႔ေခြးျဖစ္တယ္အေမ၊ စိုဟန္လားလ္ကို ေက်ာင္းထားေတာ့ အခု သူေတာင္းစား ျဖစ္တယ္"တဲ့။
 သူ႔နီတိကအမွန္ပါဘဲ။ဒါနဲ႔ေနာက္ဆက္တြဲေျပာရအုန္းမယ္၊ စိုဟန္လားလ္က အခုလူတစ္လံုးသူတစ္လံုး ျဖစ္
ေနတယ္လို႔မေတြးလိုက္ပါနဲ႔၊ မိေကာင္းဖခင္သားပီသစြာ ေစာင့္ေလမ်ိဳးႏြယ္ပါဘဲ။ အ၀တ္ထုတ္ၾကီး စက္ဘီး
ေနာက္မွာတင္လို႔ ဒိုဘီ ပဲျဖစ္ေနတာပါပဲ။ေရရွည္ေက်ာင္းစရိတ္က ဒိုဘီအလုပ္နဲ႔ ဘယ္လိုေလာက္င ပံ့ပိုးႏိုင္
မွာပါလဲ။
အသီးတစ္ရာ အညွာတစ္ခု ရြာေက်ာင္း
အခုဆင္းေရႊလီေခၚတဲ့ စပါးမ်ိဳးကုိုတရုတ္ျပည္ကတင္သြင္းလာျပီးဌာနဆိုင္ရာေတြကို ဧက ၂၀ စိုက္ရတုန္းက
လားရႈိးမွာေတြ႔ခဲ့ရတာေျပာခ်င္ပါတယ္။လယ္သမားေတြနဲ႔ထက္၀က္စား၊ သူတို႔ေတြကလယ္ေတြစိုက္၊ ဌာန
ဆိုင္ရာေတြကၾကီးၾကပ္ရပါတယ္။တစ္ပတ္တစ္ခါ ခရိုင္ေထြ/အုပ္ရံုးမွာစည္းေ၀းျပီး အေျခအေနေတြကိုတင္ျပ
ရပါတယ္။ဒီအခါမွာ ဌာနတစ္ခုက သူတို႔သြားျပီး စပါးစိုက္ရတဲ့ ရြာမူလတန္းေက်ာင္းအေၾကာင္းကို တင္ျပပါ
ပါတယ္။စပါးစိုက္တာနဲ႔ေတာ့မဆိုင္ပါဘူးတဲ့။ ေတြ႔ရတာစိတ္မေကာင္းလို႔ပါလို႔ေျပာပါတယ္။
တင္ျပတာက ရြာမူလတန္းေက်ာင္းမွာအမိုးသာရွိပါတယ္။အကာလည္းမရွိပါဘူး။ ေက်ာင္းပရိေဘာဂက
လည္းမျပည့္စံုပါဘူး၊ ၀ါးနဲ႔ခံုေလးေတြ လုပ္ထားျပီး ေကာက္ရိုးနဲ႔လုပ္ထားတဲ့ဖ်ာမွာထိုင္ရပါသတဲ့။ အဲဒါကိုျဖစ္
ႏိုင္ရင္ခရိုင္က ပရိေဘာဂ၊ အေဆာက္အဦပံ့ပိုးဖို႔တင္ျပတာပါ။ ဒီအခါမွာ ခယက ဥကၠဌ ဒုဗိုလ္မွဴးၾကီးကဘာမွ
မေျပာမီ ဒုျပည္နယ္ေထြ/အုပ္မွဴးက အဲဒီတင္ျပတဲ့သူကို "ခင္ဗ်ားပညာေရးဌာနရဲ႕မူ၀ါဒကို သိသလား"တဲ့။
ဒီေတာ့သူက မသိပါဘူးလို႔ေျဖပါတယ္။ "မသိရင္ကြ်န္ေတာ္ေျပာျပမယ္၊ ေျမ၊ပရိေဘာဂ၊အေဆာက္အဦေတြ
ကရြာက တာ၀န္ယူရတယ္၊ ပညာေရးဌာနကေက်ာင္းဖြင့္ခြင့္ေပးတယ္၊ဆရာဆရာမေတြကို လစာေပးတယ္
ဒါပဲ"လို႔ေျပာေတာ့ၾကားရတဲ့စကားကနားမခ်မ္းသာပါဘူး။ သူေျပာသလိုဆိုရင္ပညာေရးဌာနက ဘာေတြမ်ား
လုပ္ေပးပါသလဲလို႔ေတြးမိတယ္။ ပညာေရးရံပံုေငြကမရွိလို႔မသံုးႏိုင္တာလား၊ ရံပံုေငြက ဆရာဆရာမေတြရဲ႕
လစာေလာက္ပဲရွိပါသလားဆိုတာေတြးမိတဲ့အျပင္အဆင့္ျမင့္ပညာက တကၠသိုလ္ၾကီးေတြေဆာက္တာ
ေလာက္ အဲဒီမူလတန္းေက်ာင္းေတြက ကုန္မွာပါလား။မူလတန္းဆိုတာကအေျခခံအုတ္ျမစ္ပါ၊ အုတ္ျမစ္
ဆိုတာ အေဆာက္အအံု(အေဆာက္အဦေရာပညာအရည္အခ်င္းအတြက္ေရာ)အတြက္အလြန္အေရးၾကီး
တာကိုလည္း ေတြးမိတယ္။
တကၠသိုလ္ၾကီးေတြကေတာ့ project ခ်ေပးရင္ရာခိုင္ႏံႈးနဲ႔ ရၾကတယ္ဆိုတာၾကားဘူးလို႔ အဲဒီရြာေက်ာင္းေလး
အတြက္စိတ္မေကာင္းပါဘူး။ ဒီၾကားထဲ တာ၀န္ရွိတဲ့ ခယကဥကၠဌကဘာမွမေျပာပဲ ဒုျပည္နယ္မွဴး(ေထြ/အုပ္)
က၀င္ေျပာတာပိုစိတ္မေကာင္းျဖစ္ရတယ္။သူကအဲဒီဌာနဆိုင္ရာျမိဳ႕နယ္အဆင့္ပုဂၢိဳလ္ကို၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း
ေတြလို႔သေဘာမထားေရာ့သလား၊အထက္စီးကေနမိန္႔ေနတာကအႀကည့္ရဆိုးလွပါတယ္။အနာဂတ္ဖြံ႔ၿဖိဳးတဲ့
ႏုိင္ငံေတာ္ႀကီးကိုတည္ေဆာက္ဖို႔အတတ္ပညာရွင္အသိပညာရွင္ေတြကိုဘယ္လိုအေျခခံနဲ႔ေမြးထုတ္ေပးမွာပါ
လိမ့္။
အခုေတာ့လႊတ္ေတာ္ကဘတ္ဂ်က္မွာပညာေရးနဲ႔က်န္းမာေရးရံပံုေငြတိုးခ်ေပးဖို႔အဲဒီလိုရြာေက်ာင္းေလးေတြကို
ပံ့ပိုးေပးသြားႏိုင္မယ္လို႔ထင္ပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ INGO တို႔၊ NGO တို႔ကိုအားကိုးေနရတာလဲ သိပ္ေတာ့
မေကာင္းလွပါဘူး။ပညာေရးနဲ႔က်န္းမာေရးအသံုးစရိတ္ေတြက ၁၂ ရာခိုင္ႏံႈးရွိမယ္လို႔လဲသိရပါတယ္၊ေကာင္း
ပါတယ္။
က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္အသံ
လူ႔စြမ္းအားရင္းႏွီးျမွဳပ္ႏွံမႈဆိုျပီး က်ယ္က်ယ္ေလာင္ေလာင္ေျပာေနၾကပါတယ္။ဒါကလဲတကယ္အေရးၾကီး
တာပါ။ကေလးေတြဟာ ေနာင္တစ္ေန႔လူၾကီးေတြျဖစ္လာမွာပါ။ အခုလူၾကီးေတြမရွိေတာ့ရင္ သူတို႔လက္ထဲ
တိုင္းျပည္ကိုအပ္ႏွံခဲ့ရမွာဆိုေတာ့ကေလးေတြေတာ္ရင္ ေတာ္သလို ပညာတတ္ေတြမ်ားရင္မ်ားသလို တိုင္း
ျပည္ေကာင္းစားမယ္လို႔ေျပာရမွာပါ။
Technology ေခတ္မွာပညာတတ္မ်ားဖို႔က အေရးသိပ္ၾကီးတာပါကလား။ ဒါမွသာ Globalization ဆိုတာကိုအမီ
လိုက္ႏိုင္မွာျဖစ္ပါတယ္။
အခုလဲ လူေတာ္ေတြ၊ပညာတတ္ေတြဟာ ျမန္မာျပည္မွာမေနႏိုင္လို႔ ႏိုင္ငံရပ္ျခားမွာသြားေနျပီး သူမ်ား တိုင္းျပည္ကိုအလုပ္အေကြ်းျပဳေနၾကရတာ စိတ္မေကာင္းစရာျဖစ္ပါတယ္။ဒါကို ဦးေႏွာက္ယိုစီးတယ္ဆိုလား
ေျပာၾကရဲ႕။ ပညာေရး၊က်န္းမာေရး၊စီးပြားေရး၊လူမႈေရးဆိုတာေတြဟာ ႏိုင္ငံရဲ႕ ေပၚလစီေပၚမွာ တည္ေနတာ
ပါ။ ေပၚလစီရဲ႕လက္ေအာက္ခံက႑ေတြျဖစ္လို႔ ေပၚလစီမေကာင္း(မေကာင္းတာေတာ့ဟုတ္မယ္မထင္ပါဘူး။
ေပၚလစီမရွိတာပါ) လို႔ က်န္တဲ့က႑ေတြလည္း ပ်က္စီးခဲ့ရတာပါ။ပညာေရးထိခိုက္တာကအဆိုးဆံုးလို႔ဆိုခ်င္
ပါတယ္။
ဒီေတာ့ဒီပ်က္စီးေနတဲ့ပညာေရးကို အျမန္ျပဳျပင္ႏိုင္မွ မ်ိဳးဆက္တစ္ခုႏွစ္ခုအတြင္း ျပန္ျပီးေကာင္းလာႏိုင္ဖို႔
ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္ရွိႏိုင္မွာပါ။ ဒါေၾကာင့္ပညာေရးနဲ႔ပတ္သက္တဲ့လုပ္သင့္လုပ္ထိုက္တာကို လုပ္ဖို႔၊ ႏိုင္ငံတကာနဲ႔
ရင္ေဘာင္တန္းလိုက္ႏိုင္မယ့္ပညာေရးစနစ္ကိုအခ်ိန္မီျပဳျပင္ႏိုင္ဖို႔ ေျပာရတာျဖစ္ပါတယ္။ ျပီးေတာ့ထစ္ခနဲ
ရွိရင္ေက်ာင္းေတြပိတ္၊ ပညာေရးကိုရိုက္ခ်ိဳးတဲ့ အက်င့္ဆိုးကိုလည္း ေဖ်ာက္ဖို႔စဥ္းစားရပါလိမ့္မယ္၊ေက်ာင္း
ေတြပိတ္တာကတစ္လေလာက္ၾကာရင္ပဲမ်ိဳးဆက္တစ္ခုနစ္နာပါတယ္။အေဟာသိကံျဖစ္တာမ်ားလွပါတယ္။
ဓားစာခံမလုပ္သင့္
ကေလးေတြဟာလူၾကီးေတြ၊အထူးသျဖင့္အာဏာရပုဂၢိဳလ္ေတြရဲ႕ စစ္တုရင္နယ္ရုပ္ေတြ မဟုတ္ပါဘူး။မိမိ
အာဏာတည္ျမဲဖို႔ေက်ာင္းသားေတြ၊ ကေလးေတြက္ိုဓားစာခံလုပ္ခဲ့တာဟာ အခုထိပညာေရးနလန္မထူ
တာက သက္ေသျဖစ္ေနပါျပီ။ ခုေတာ့တကၠသိုလ္ေတြကို ပညာသင္ႏွစ္အရင့္အရင္တုန္းကလို ျပန္ျပီး တိုးျမွင့္
လိုက္တယ္လို႔သိရပါတယ္။"သူတို႔ေက်ာင္းတက္တဲ့အခ်ိန္ေတြ ကုန္ေနတာနဲ႔ဘာမွမခိုင္းရေတာ့ဘူး၊ မသံုးရ
ေတာ့ဘူး" ဆိုတဲ့ဂယက္ေၾကာင့္ ႏွစ္ေတြေလ်ာ့ခဲ့တာ အခုေတာ့ အဲဒီအဆို ဘယ္လိုေပ်ာက္သြားတာပါလိမ့္။
တကၠသိုလ္ေတြဟာ ဟိုးလြန္ခဲ့တဲ့ ႏွစ္ေပါင္းရာခ်ီျပီး တည္ရွိခဲ့တဲ့ အေနာက္က တကၠသိုလ္ၾကီးေတြရဲ႕ နမူနာ
ကိုယူျပီးတည္ေထာင္ထားခဲ့တာ( အေနာက္ေမွ်ာ္တာမဟုတ္) သူတို႔အေတြ႔အၾကံဳနဲ႔ ပညာသင္ႏွစ္၊ သင္ရိုး
ညြန္းတမ္း၊ သင္ေထာက္ကူ စတာေတြကို က်က်နန နမူနာယူျပီး ေရးဆြဲခဲ့တာပါ။ဒါကို ႏွစ္ၾကာလို႔ဆိုျပီး
ျမန္ျမန္ျပီးေအာင္ႏွစ္ေတြေလ်ာ့ေတာ့ ဘြဲ႔ရေတြေတာ့မ်ားလာပါရဲ႕၊ သီးကင္းေလးေတြကိုလက္ပူတိုက္ ျမန္ျမန္
မွည့္ခိုင္းတာနဲ႔ မတူဘူးလား။ မွည့္တာမွည့္ပါရဲ႕ အရသာေတာ့မရွိဘူး။ ေက်ာင္းျပီး ဘြဲ႔ရတဲ့ကေလးေတြကို
အလုပ္အကိုင္ေတြ ဖန္တည္းမေပးႏိုင္တဲ့အျပင္ ဘြဲ႔ရေတြရဲ႕ အရည္အခ်င္းကလည္း နိမ့္လာတယ္လို႔ေျပာၾက
ပါတယ္။ေန႔ေက်ာင္းေတြ ေက်ာင္းသားနည္းျပီး အေ၀းသင္ေခတ္စားလာေအာင္ လုပ္ထားတာလဲ ပါ ပါတယ္။
အခုေတာ့ တကၠသိုလ္ေတြရဲ႕ ပညာသင္ႏွစ္ကို တစ္ႏွစ္ဆီ တိုးျမွင့္၊ ယခင္လို ထားမယ္လို႔ဆိုေတာ့ ေကာင္း
လိမ့္မယ္လိုိ႔ ထင္ရတာပါပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဒါကိုၾကည့္ရင္ပညာေရးဆိုင္ရာမူ၀ါဒ မရွိဘူး၊ ခု စာကေလးေၾကာ္ ခု ဆီ
ထမင္းလို ျဖစ္ေနတာ ထင္ရွားလွတယ္။ အဓိက ကေတာ့ အာဏာရွင္ အာဏာတည္ျမဲေရးကိုက်ားကန္ခဲ့တာ
ထင္ရွားေနတာပါ။ ေျပာင္းလဲမႈေတြက ျပည္သူ႔အက်ိဳးစီးပြားအတြက္ ေျပာင္းလဲတာျဖစ္သင့္ပါတယ္။
ျပည္သူ႔လိုအပ္ခ်က္နဲ႔အညီ ျပဳျပင္ေျပာင္းလဲမႈမ်ား ျပဳလုပ္ႏိုင္ၾကပါေစလို႔ ဆုေတာင္းလိုပါတယ္။


 

ဆရာသန္႔ (ေသြးသစ္ေက်ာင္း)



(ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၂၊ အမွတ္ ၉၈ တြင္ ေဖာ္ျပခဲ့သည့္ ဆရာကိုသင္း( ပန္ဆိုင္း) ရဲ႕ ေဆာင္းပါးကို
ကူးယူေဖာ္ျပပါတယ္)

No comments:

Post a Comment