Friday, June 29, 2012

ေခတ္မီပညာေရးႏွင့္ကမာၻ႔အဆင့္မီေရးအခန္းက႑



ကမာၻ႔အဆင့္မီေရးဆိုတဲ့ေပတံ
ကြ်န္မတို႔ႏိုင္ငံအတြက္ ေခတ္မီပညာေရးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး ကမာၻ႔အဆင့္အတန္းမီေရးအတြက္ ပညာရွင္ေတြနဲ႔
စာေရးဆရာေတြက အမ်ိဳးမ်ိဳးေသာအေတြးအျမင္ေတြနဲ႔ ေရးသားေဆြးေႏြးေနၾကတာကို အခုတေလာဖတ္
ေနရပါတယ္။ကြ်န္မတို႔အေနနဲ႔လည္း စိတ္ပညာကိုအသံုးခ်ကာျမန္မာ့ပညာေရးအဆင့္အတန္းျမွင့္တင္ႏိုင္
ေရးနဲ႔ပတ္သက္ျပီးေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ ျပင္ပေလာကမွာေရာ၊မီဒီယာေလာကမွာေရာ အေျပာမ်ားတာ
ကေတာ့ ျမန္မာ့ပညာေရးက ကမာၻ႔အဆင့္အတန္းကိုလိုက္မမီဘူး၊ေနာက္က်က်န္ခဲ့ျပီ ဆိုတဲ့အခ်က္နဲ႔၊ဒီေခတ္
ေက်ာင္းသားေတြ စာမတတ္ဘူးဆိုတဲ့အခ်က္ေတြက္ို ေဆြးေႏြးၾကတာမ်ားပါတယ္။ ကမာၻ႔အဆင့္မီေရးဆိုတဲ့
ေပတံနဲ႔တိုင္းျပီး ျမန္မာ့ပညာေရးုကို္ ႏွိမ့္ခ်တဲ့သူေတြကို ေမးခ်င္တာကေတာ့ျမန္မာ့ပညာေရးကေမြးထုတ္လိုက္
တဲ့ကေလးေတြကဘယ္ႏိုင္ငံအတြက္လဲဆိုတာပါဘဲ။ ျမန္မာျပည္မွာေက်ာင္းတက္ေနတဲ့ကေလးေတြ၊တကယ္
ပညာတတ္ၾကျပီး ႏိုင္ငံအက်ိဳးကို စြမ္းစြမ္းတမံ သယ္ပိုးႏိုင္ဖို႔ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ကအေရးပါလွပါတယ္။စက္ရံု
တစ္ရံုက ကုုန္ပစၥည္းထုတ္တဲ့အခ်ိန္မွာ ျပည္ပပို႔ဖို႔လား၊ျပည္တြင္းသံုးစြဲဖို႔လားဆိုတာ စီမံကိန္းခ်ျပီး ထုတ္လုပ္
သလိုပါပဲ။ျပည္ပပို႔မဲ့ကုန္ပစၥည္းဟာ ကမာၻ႔စံခ်ိန္စံညႊန္းနဲ႔ညီေအာင္ လက္ေရြးစင္အျဖစ္ေသခ်ာစစ္ေဆးျပီး ထုတ္လုပ္ရသလို၊ ျပည္တြင္းအတြက္ ဆိုရင္ေတာ့လူတန္းစားမေရြး၀ယ္ယူစားသံုးႏိုင္မယ့္ကုန္ပစၥည္းအမ်ား
အျပားထုတ္လုပ္ရပါတယ္။ အဲဒီလိုပါပဲ၊ လူ႔စႊမ္းအားအရင္းအျမစ္ေတြ ထုတ္လုပ္တဲ့အခါ၊ ဥာဏ္ရည္ထူးခြ်န္
ထက္ျမက္တဲ့သူေတြကိုေရြးထုတ္ျပီး၊ပညာသင္ဆုေတြေပးရင္းကမာၻ႔အဆင့္မီေအာင္သင္ၾကားေပးျပီး ႏိုင္ငံျခား
ကိုပညာေတာ္သင္ေစလႊတ္ကာျပန္လာရင္ ကိုယ့္ႏို္င္ငံဖြံ႔ျဖိဳးတိုးတက္ေအာင္လုပ္ေပးမယ့္ ပညာရွင္ေတြေမြး
ထုတ္ေပးရပါမယ္။ ဥာဏ္ရည္အဆင့္သာမန္ရွိသူမ်ားကို ကမာၻ႔အဆင့္မီစရာမလိုဘဲ၊ ဘာသာရပ္ဆိုင္ရာေတြ
ကိုျမန္မာစာေပနဲ႔သာသင္ၾကားၾကရင္း ပညာအသိေလး၀င္သြားမယ့္သူေတြကိုေမြးထုတ္ႏိုင္ရင္ေတာ့ေခတ္မီ
ပညာေရးက႑ဟာ အရွိန္အဟုန္ေကာင္းစြာနဲ႔ျမန္ျမန္ေျပာင္းလဲလာမွာျဖစ္ပါေၾကာင္းဒီေဆာင္းပါးနဲ႔ေဆြးေႏြး
ခ်င္ပါတယ္။
ပညာေရးဆိုတာ ဥာဏ္ရည္ထူးခြ်န္ထက္ျမက္သူေတြပဲသင္ၾကားေပးရတာမဟုတ္ဘူးဆိုတာ ဆရာဆရာမ
တိုင္းသိသင့္တဲ့အခ်က္ပါ။ ဥာဏ္ရည္အလယ္အလတ္နဲ႔ဥာဏ္ရည္နိမ့္က်တဲ့သူေတြကိုလည္း ပညာမရွိတဲ့သူ
နဲ႔ယွဥ္ရင္ ပညာအသိေလး၀င္ျပီး ဘြဲ႔တစ္ခုရသြားတဲ့အခါ လူမူေရးနဲ႔စီးပြားေရးနယ္ပယ္မွာ တင့္တယ္စြာ
ေနတတ္သူေတြျဖစ္လာေအာင္ေမြးထုတ္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။ အဲသလို လူေတြအတြက္ကေတာ့ ကမာၻ႔အဆင့္မီ
ေအာင္လုပ္ယူလို႔မရႏိုင္ပါဘူး။ ဒါေၾကာင့္လက္ရွိအေျခခံပညာနဲ႔အဆင့္ျမင့္ပညာကေနေမြးထုတ္ေပးလိုက္တဲ့
ေက်ာင္းသားအားလံုး၊ရာႏံႈးျပည့္ကမာၻ႔အဆင့္မီေရးဆိုတဲ့ ေပတံၾကီးနဲ႔ တိုင္းေနလို႔ကေတာ့ဘယ္ေတာ့မွေပမီ
ကိုက္မီမွာ မဟုတ္ပါဘူးလို႔ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳခ်င္ပါတယ္။
ဆရာဥာဏ္ရည္နဲ႔တိုင္းတဲ့ေပတံ
စိတ္ပညာဆိုင္ရာေလ့လာခ်က္ေတြအရ လူေတြဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဥာဏ္ရည္လံုး၀ထပ္တူက်တာမ်ိဳးမရွိပါ
ဘူး။ လူတစ္ဦၤးရဲ႕ဥာဏ္ရည္ေကာင္းျခင္း မေကာင္းျခင္းကိုလႊမ္းမိုးတဲ့အခ်က္ေတြကေတာ့ မ်ိဳးရိုးဗီဇနဲ႔ ပတ္၀န္းက်င္ အေျခအေနေတြျဖစ္ပါတယ္။ မ်ိဳးရိုးဗီဇအရ မ်ိဳးဥတစ္ခုထဲကေန အားေကာင္းျပီး  အျမႊာျဖစ္လာ
တဲ့ ထပ္တူအျမႊာေတြကေတာ့ မိဘဆီကေန မ်ိဳးရိုးဗီဇ(genes)ေတြအတူတူရၾကတဲ့အတြက္  ဥာဏ္ရည္ျပကိန္း
ေတြအေတာ္ေလးတူညီတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ ဒါေတာင္ အဲဒီအျမႊာေတြကိုတစ္ဦးက ဖြံ႔ျဖိဳးမႈမရွိ ဆက္သြယ္ေရးမေကာင္း၊ လွ်ပ္စစ္မီးမရွိတဲ့ ေတာအရပ္မွာ ၾကီးျပင္းေစျပီး၊ တစ္ဦးကေတာ့ ဆက္ သြယ္ေရး ေကာင္းမြန္ကာ အင္တာနက္ကိုင္ေနရတဲ့ ျမိဳ႕ျပမွာ ၾကီးျပင္းေစရင္ ျမိဳ႕ျပမွာ ရွိတဲ့ကေလးက ဥာဏ္ရည္ပိုျပီး ျမင့္မားမယ္ဆိုတာ မတိုင္းဘဲနဲ႔ သိႏိုင္ပါတယ္။မိခင္ရဲ႕သားအိမ္ထဲမွာ မ်ိဳးဥတစ္ခုစီကေန အားေကာင္းျပီး အျမႊာျဖစ္လာတဲ့ ထပ္မတူအျမႊာ(fraternal twins) ေတြက မိဘဆီကေန မ်ိဳးရိုးဗီဇက ရိုးရိုးေမာင္ႏွမေတြလိုပဲ မတူညီဘဲ ရၾကပါတယ္။ဒါေၾကာင့္သူတို႔ကေတာ့ ပတ္၀န္းက်င္တူသည္ျဖစ္ေစ၊မတူ ညီသည္ျဖစ္ေစဥာဏ္ရည္မတူၾကပါဘူး။ အဲဒီလိုမိသားစုတစ္စုထဲမွာေတာင္ ဥာဏ္ရည္မတူညီၾကတဲ့အတြက္
မိသားစု၀င္အသီးသီးကေနလာတဲ့ေက်ာင္းသားေက်ာင္းသူေတြဟာ တစ္ဦးႏွင့္တစ္ဦး ကြဲလြဲမႈေတြ(individual differences) ရွိတယ္ဆိုတာ လူၾကီးမိဘနဲ႔ ဆရာသမားမ်ားအားလံုးမေမ့ဖို႔သတိေပးခ်င္ပါတယ္။
ကြ်န္မတို႔ ရန္ကုန္ပညာေရးတကၠသိုလ္ တက္တုန္းက ပညာေရးစိတ္ပညာပါေမာကၡဆရာၾကီး ေဒါက္တာ သိန္းလြင္ စာသင္ရင္းေျပာတဲ့ စကားေလးသတိရမိပါတယ္။ စာသင္ၾကားတဲ့အခါ ဆရာ၊ဆရာမတိုင္းသတိ ထားရမွာကကိုယ့္ရဲ႕ဥာဏ္ရည္နဲ႔ကေလးရဲ႕ဥာဏ္ရည္ကိုအတူတူူုပဲထင္ကာ ႏိႈင္းယွဥ္တတ္ၾကတာကိုေရွာင္ ၾကဥ္ဖို႔အေရးၾကီးဆံုးပါပဲတဲ့။ ကိုယ္ကဆရာ၊ဆရာမ ဘ၀ကို ေရာက္လာျပီ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ရုပ္ပိုင္းေရာ၊ စိတ္ ပိုင္းေရာဖြံ႔ျဖိဳးျပီးပညာမွာလည္း ႏွစ္ဘြဲ႔သံုးဘြဲ႔ ရထားတဲ့အတြက္ ဥာဏ္ရည္ပိုင္းမွာလည္းျမင့္မားေနတာကိုေမ့
ျပီး ကိုယ့္ေလာက္ ရုပ္ေရာစိတ္ပါ မဖြံ႔ျဖိဳးတဲ့ကေလးေတြကို ဒါေလးေတာင္မသိဘူးလား၊ဒီေလာက္သင္ေနတာ
ေတာင္နားမလည္ဘူးလား ဆိုျပီး အျပစ္ျမင္ကာ ဆူတာ၊ရိုက္တာေတြ လုပ္မိတတ္ပါတယ္တဲ့။ ကေလးတိုင္း ဟာ တစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဥာဏ္ရည္အဆင့္မတူတာကို သိျပီး ဥာဏ္ရည္ျမင့္သူေရာ၊အလယ္အလတ္ေရာ၊နိမ့္က်
တဲ့သူေတြကိုပါ စာတတ္ေအာင္သင္ႏိုင္မွ ဆရာဆရာမေကာင္းျဖစ္မယ္ ဆိုျပီး မွာၾကားခဲ့ပါတယ္။ စိတ္ပညာ
ရဲ႕ေလ့လာမႈအရေလ့လာခဲ့တဲ့လူဦးေရရဲ႕၁၅ ရာခိုင္ႏံႈးမွ ၂၀ ရာခိုင္ႏံႈးေလာက္သာ ဥာဏ္ရည္ျမင့္မားသူေတြ
ျဖစ္ၾကျပီးဥာဏ္ရည္သာမန္ရွိတဲ့သူေတြက ၇၀ ရာခိုင္ႏံႈးမွ ၈၀ ရာခိုင္ႏံႈးေလာက္ထိရွိပါတယ္။ ဥာဏ္ရည္နိမ့္
က်သူေတြကေတာ့ ၁၅ ရာခိုင္ႏံႈးမွ ၂၀ ရာခိုင္ႏံႈးေလာက္သာရွိတာမို႔လူ႔ပတ္၀န္းက်င္မွာ ပ်မ္းမွ်ဥာဏ္ရည္ ရွိသူေတြသာ အေရအတြက္အမ်ားဆံုးလို႔မွန္းဆၾကပါတယ္။
ဘာသာရပ္တိုင္းမွာရွိတဲ့တန္ဖိုး
ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ထဲမွာ ပညာေရးဆိုင္ရာေဆာင္းပါးေတြကို စိတ္၀င္တစား ဖတ္တတ္တဲ့ကြ်န္မအေနနဲ႔
ေဆာင္းပါးတစ္ပုဒ္ကိုဖတ္ရင္းေတြ႔ခဲ့ရတဲ့ အခ်က္ေလးကို ႏိႈင္းယွဥ္ျပီးေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ အဲဒီေဆာင္းပါး
ထဲမွာ ၂၀၀၈-၀၉ခုႏွစ္တြင္ Professional Universities ေခၚအသက္ေမြး၀မ္းေက်ာင္းတကၠသိုလ္တက္ေရာက္ သင္ၾကားေနေသာဦးေရမွာ ၆၅၀၀၀ ပတ္၀န္းက်င္ရွိေၾကာင္း၊ Non Professional Universities ေခၚ အေထြေထြဘာသာရပ္မ်ား သင္ၾကားလ်က္ရွိေသာဦးေရမွာ ၁၇၀၀၀၀ သိန္းေက်ာ္ရွိေၾကာင္းေတြ႔ရပါတယ္
လို႔ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ ဒါကို ၾကည့္ျခင္းအားျဖင့္ ေက်ာင္းသားထုဦးေရထဲမွာ အတန္းပညာဆိုင္ရာ ဥာဏ္ရည္ေတြဟာ သာမန္အဆင့္ရွိသူမ်ားျပားေၾကာင္း သက္ေသျပတာျဖစ္ပါတယ္။အဲဒီေဆာင္းပါးမွာပဲ လက္ေတြ႔မတတ္ လက္ေတြ႔တြင္အသံုးမ၀င္ေသာ အေထြေထြဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္ဘြဲ႔ရမ်ား၏ အလုပ္အကိုင္ရရွိရန္အခြင့္အလမ္း အေတာ္ပင္နည္းေပသည္။ လက္ရွိအေျခအေနတြင္လည္း ႏိုင္ငံေတာ္
အတြက္ ဘြဲ႔ရမ်ားမွာ မ်ားစြာမလိုအပ္ပါဆိုျပီး ေဖာ္ျပထားပါတယ္။ လက္ေတြ႔ပညာပို႔ခ်ေနေသာ ဆရာမတစ္ေယာက္အေနနဲ႔ေဆြးေႏြးရရင္ တကၠသိုလ္မ်ားမွာ ပညာသင္ရင္း ထူးခြြ်န္ထက္ျမက္ေသာသူမ်ား
ကို ဒုတိယႏွစ္စာေမးပြဲႏွင့္ တတိယႏွစ္စာေမးပြဲမ်ားစစ္ေဆးျပီး ဂုဏ္ထူးတန္း မဟာတန္းတက္ခြင့္ေပးေန
ကာကမာၻ႔အဆင့္မီသင္ရိုးမ်ားျဖင့္ သင္ၾကားေသာေၾကာင့္လက္ေတြ႔တြင္ တတ္ေျမာက္သူမ်ားရွိပါေၾကာင္း
ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။ တကၠသိုလ္တြင္သင္ၾကားရန္ျပဌာန္းထားေသာ မည္သည့္ဘာသာရပ္မဆို သူ႔တန္ဖိုး
ႏွင့္သူရွိေသာေၾကာင့္ ကမာၻအ၀ွမ္းမွ သင္ရိုးညြန္းတမ္းႏွင့္အညီ သင္ၾကားေပးလ်က္ရွိေနပါတယ္။ ကြ်န္မတို႔
စိတ္ပညာဘာသာရပ္တစ္ခုကိုဘဲ ဥပမာျပဳကာေျပာရမည္ဆိုလွ်င္အခုေခတ္မ်ိဳးဆက္သစ္လူငယ္ေတြ အေန
နဲ႔ စိတ္ပညာဘာသာရပ္အထူးျပဳႏွင့္ဘြဲ႔ရပါက တကၠသိုလ္နည္းျပ သရုပ္ျပ၊ ဒုရဲအုပ္၊ ရဲေထာက္လွမ္းေရး၊ ျပည္
ေထာင္စုရာထူး၀န္အဖြဲ႔၊ ဘြဲ႔ရဗိုလ္သင္တန္း၊ ေက်ာင္းဆရာမ၊မူၾကိဳဆရာမ၊သူနာျပဳဆရာမ စသျဖင့္လုပ္ကိုင္
ႏိုင္သလို အစိုးရမဟုတ္ေသာ NGO အဖြဲ႔မ်ားတြင္ လႊမ္းျခံဳသုေတသနျပဳသူ၊ ႏွစ္သိမ့္ေဆြးေႏြးအၾကံျပဳသူ
(counselor) စသျဖင့္ ႏိုင္ငံတိုးတက္ေရးအတြက္ အုတ္တစ္ခ်ပ္သဲတစ္ပြင့္ပမာ လုပ္ကိုင္ေဆာင္ရြက္ႏိုင္သူ
ေတြကို ေမြးထုတ္ေပးေနပါတယ္။ျမန္မာ့စီးပြားေရးေလာက၊ လူမႈေရးေလာက၊ ႏိုင္ငံေရးေလာကထဲမွာ
ေအာင္ျမင္ထင္ရွားေနၾကတဲ့လူေတြထဲမွာ အေထြေထြဘာသာရပ္ဆိုင္ရာ တကၠသိုလ္မ်ားမွ ဘြဲ႔ရသူေတြ
အမ်ားၾကီးဆိုတာ ေတြ႔ျမင္ႏိုင္ပါတယ္လို႔ေဆြးေႏြးလိုပါတယ္။ ဒါေတြဟာ လက္ေတြ႔အသံုး၀င္ေၾကာင္း ျပတဲ့
သက္ေသေတြပါ။
ဖြံ႔ျဖိဳးျပီးႏိုင္ငံေတြမွာဆိုလွ်င္ စိတ္ပညာရွင္ေတြက ဥာဏ္ရည္စစ္ေဆးလႊာကိုသံုးျပီး ကေလးေတြရဲ႕ဥာဏ္ရည္
အစြမ္းအစကို ေဖာ္ထုတ္ေပးကာ အေျခခံေက်ာင္းေတြမွာ အဆင့္ခြဲျခင္း၊ ပညာရည္ခြ်န္ဆုေပးျခင္း၊ တကၠသိုလ္၀င္ခြင့္သတ္မွတ္ျခင္း၊ အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းဆိုင္ရာ အၾကံေပးျခင္း စတာေတြကို လုပ္ေဆာင္
ေနၾကပါတယ္။
လူတစ္ေယာက္ဟာဥာဏ္ရည္စစ္ေဆးလႊာကို ေျဖဆိုလိုက္တဲ့အခါ ရရွိလာတဲ့အမွတ္က ဥာဏ္ရည္ျပကိန္း
(IQ) ျဖစ္ပါတယ္။ စိတ္ပညာရွင္ေတြရဲ႕ယူဆခ်က္က လူေတြဟာကိုယ့္ဥာဏ္ရည္နဲ႔ လိုက္ေလ်ာညီေထြတဲ့
အလုပ္ကိုလုပ္ရတာ ကိုယ့္ဥာဏ္စြမ္းကိုထုတ္ျပီး၀ါသနာပါရာကိုလုပ္ေနရတာေတြဟာ ဘ၀မွာေၾကနပ္ႏွစ္
သက္မႈကိုရၾကျပီး ေပ်ာ္ရႊင္ေအာင္ျမင္တဲ့ဘ၀ေတြကိုရႏိုင္မယ္ဆုိတဲ့ရည္ရြယ္ခ်က္နဲ႔ (IQ) ေတြကိုစစ္ေဆးေပး
ျခင္းျဖစ္ပါတယ္။ေစာေစာကတင္ျပခဲ့တဲ့ပညာေရးဆိုင္ရာေဆာင္းပါးမွာ ႏွစ္စဥ္ သံုးသိန္းခန္႔ ဆယ္တန္း၀င္
ေရာက္ေျဖဆိုသူအမ်ားစုကို (Vocational Training Colleges)မ်ားကို တက္ေရာက္သင္ၾကားႏိုင္ရန္တည္ေထာင္
ျပင္ဆင္သင့္ေၾကာင္းယူဆပါသည္ ဆိုျပီးပါရွိပါတယ္။ အဲဒီအခ်က္နဲ႔ပတ္သက္ျပီး ေဆြးေႏြးရမယ္ဆိုရင္
ကေလးတစ္ဦးနဲ႔တစ္ဦး ဥာဏ္ရည္အဆင့္မတူညီမႈေတြဟာ မ်ိဳးရိုးဗီဇႏွင့္ပတ္၀န္္းက်င္ေပၚမွာမူတည္ေနပါ
တယ္။ ျပီးေတာ့ ကေလးရဲ႕အထံုပါရမီ၊၀ါသနာ၊စိတ္၀င္စားမႈ၊ ကိုယ္ရည္ကိုယ္ေသြး စတဲ့အခ်က္ေတြေပၚမူ
တည္ျပီး ပညာေရးႏွင့္အသက္ေမြး၀မ္းေၾကာင္းတို႔ကိုေရြးခ်ယ္ရတာမွ မွန္ကန္ပါတယ္။ ပညာေရးတိုးတက္ဖို႔
ဆိုတာ စိတ္ခံစားမႈမပါတဲ့ စက္ရုပ္ေတြလိုသေဘာထားျပီး ေက်ာင္းသားေတြကို ဇြတ္ပံုသြင္းယူလို႔ ေအာင္ျမင္
မႈမရႏိုင္ပါဘူးလို႔ေဆြးေႏြးခ်င္ပါတယ္။
ျမန္မာစာႏွင့္ျမွင့္တင္ေရး
ဂ်ပန္ႏိုင္ငံမွာဆိုရင္ ဥာဏ္ရည္ထူးခြ်န္ထက္ျမက္တဲ့ကေလးေတြကိုလက္ေရြးစင္ေရြးခ်ယ္ျပီးပညာသင္ဆုေတြ
ေပးကာ ငယ္စဥ္ကတည္းက အဂၤလိပ္စာထူးခြ်န္ေအာင္သင္ၾကားေပးရင္းၾကီးျပင္းလာတဲ့အခါႏိုင္ငံျခားပညာ
ေတာ္သင္ပို႔ၾကပါတယ္။ အဲဒီေက်ာင္းသားေတြကႏိုင္ငံျခားကေနပညာသင္လာျပီးကိုယ့္ႏိုင္ငံအက်ိဳးရွိမယ့္
သုေတသနေတြလုပ္ၾက၊ တည္ထြင္ၾက၊ကိုယ္သင္ၾကားခဲ့တဲ့စာေတြကို ဂ်ပန္စာနဲ႔ ျပန္ပို႔ခ်ၾကကာ ကိုယ့္ႏိုင္ငံ
ကိုယ့္လူမ်ိဳးတိုးတက္ဖို႔လုပ္ၾကပါတယ္။ က်န္တဲ့သူေတြကေတာ့ ဂ်ပန္စာေပနဲ႔႔ပဲ ပညာသင္ၾကားၾကရပါတယ္
လို႔ ဂ်ပန္ကိုပညာေတာ္သင္သြားခဲ့တဲ့ ကြ်န္မတို႔ဆရာၾကီးက စာသင္ရင္းေျပာျပခဲ့ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ျမန္မာ
ျပည္ရဲ႕ ပညာေရးတိုးတက္ဖို႔အတြက္ မ်ိဳးဆက္သစ္ေတြကိ္ု တကယ္စာတတ္ေစခ်င္ရင္ အရင္ဆံုးေဆာင္ရြက္
ရမွာကဘာသာရပ္ဆိုင္ရာသင္ရိုးေတြကို English စာမွလြဲ၍ ျမန္မာစာေပနဲ႔သင္ၾကားေပးျခင္းဟာ အေကာင္း
ဆံုးအခ်က္ျဖစ္ပါတယ္။ ဒါဆိုရင္ ေက်ာင္းသားေတြအေနနဲ႔ျမန္မာလူမ်ိဳးျဖစ္တဲ့အတြက္ျမန္မာစာေပကိုခ်စ္
ျမတ္ႏိုးလာကာ တိုင္းျပည္ကိုလည္းခ်စ္စိတ္ေတြ ေမြးဖြားလာႏိုင္ပါတယ္။ ဂုဏ္ထူးတန္းနဲ႔ မဟာတန္းအဆင့္
မီသူေတြကိုေတာ့ ကမာၻ႔အဆင့္မီ English စာျဖင့္သင္ယူေစကာ ပညာသင္ဆုေတြေပးရင္းပညာေရးတိုးတက္
လာေအာင္ေဆာင္ရြက္ဖို႔အားေပးသင့္ပါတယ္။ ထူးခြ်န္ထက္ျမက္သူေတြက္ို ေရြးခ်ယ္တဲ့အခါမွာလည္း စိတ္
ပညာရွင္ေတြရဲ႕အကူအညီလိုသလို လာဘ္ေပးျပီးေရြးခ်ယ္တာေတြပေပ်ာက္ေအာင္ပညာေရးေလာကမွ
ဆရာဆရာမ ၀န္ထမ္းမ်ားကို လုပ္ခလစာ၊ရိကၡာ ဒီထက္မက ျပည့္စံုေအာင္ေဆာင္ရြက္ေပးဖို႔လိုပါတယ္။
ေခတ္မီပညာေရးဆိုတဲ့ ပန္းဥယ်ာဥ္ၾကီးထဲမွာ ငံုေသာပန္းတိုင္းပြင့္ေအာင္ ပြင့္ေသာပန္းတိုင္းလန္းေအာင္
ေဆာင္ရြက္ၾကရမွာ လူၾကီးမိဘႏွင့္ဆရာသမားတို႔ရဲ႕တာ၀န္ျဖစ္ပါေၾကာင္း ေဆြးေႏြးလိုက္ရပါတယ္။
( ျပည္သူ႔ေခတ္ဂ်ာနယ္ အတြဲ ၂၊ အမွတ္ ၉၅ ပါ ဆရာမၾကီး ေဒၚျမျမေဆြ( စိတ္ပညာ)၏ ေဆာင္းပါးကို မူရင္း
အတိုင္း တင္ျပအပ္ပါသည္။)

No comments:

Post a Comment